banneri_FB_SIVULLE.png

Tervetuloa Rautjärven Keskustan sivuille!

Maakuntavaalien ehdokkaaksi.jpeg

"Suloisessa Suomessamme"

28.10.2018 pidetään Suomessa maakuntavaalit. Keskustan Rautjärven kunnallisjärjestö tulee esittämään ehdokkaita  maakuntavaaleihin. Keskustan maakuntavaalien ehdokaslistan tulee asettamaan Keskustan Karjalan piiri.

"Oisko maata armaampaa"

Vuodesta 2020 eteenpäin Etelä-Karjalan maakunta vastaa sosiaali- ja terveydenhuollosta, pelastustoimesta, ympäristöterveydenhuollosta, alueellisista kehittämistehtävistä ja elinkeinojen edistämisen tehtävistä, alueiden käytön ohjauksesta ja suunnittelusta sekä maakunnallisen identiteetin ja kulttuurin edistämisestä.

Tulevaisuuden ratkaisujen tekijöinä Etelä-Karjalan maakunnallisissa asioissa ovat vaaleilla valitut maakuntavaltuutetut. Kiinnostaako sinua yhteisten asioiden hoito, Rautjärven sosiaali- ja terveysalan lähipalvelut ja Etelä-Karjalan maakunnan asiat? Miten kehittäisit maakuntaamme? Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä Rautjärven Keskustan toimijoihin.

Keskustan tavoitteet Rautjärvellä

Keskustan Rautjärven kunnallisjärjestö on linjannut tavoitteitaan kuntavaalikaudeksi 2017-2021. Lue tästä lisää.

Rautjärvi banneri.jpg

Suomen Keskustan viisi tulevaisuuden tavoitetta vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi

• Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

Päämisteri Juha Sipilän hallituksen strateginen ohjelma löytyy tästä.

Virtuaalitupailta (1).jpg

Tule mukaan!

Kunnassamme toimii kunnallisjärjestö ja 2 paikallisyhdistystä. Ota rohkeasti yhteyttä ja tule mukaan   vaikuttamaan yhteisiin asioihin. Yhteystiedot löydät ylhäältä kohdasta "Keskusta Rautjärvellä".
Kohdassa "Kuntapäättäjät" on keskustan edustajat kunnan valtuustossa, hallituksessa ja lautakunnissa.

Tavataan

Uutisia