Leo.jpg

Tervetuloa Rautjärven Keskustan sivuille!

Huolenpitoa-huomennakin.jpg

"Suloisessa Suomessamme"

28.1.2018 pidetään Suomessa maakuntavaalit. Keskustan Rautjärven kunnallisjärjestö tulee esittämään ehdokkaita  maakuntavaaleihin. Keskustan maakuntavaalien ehdokaslistan tulee asettamaan Keskustan Karjalan piiri.

"Oisko maata armaampaa"

Vuodesta 2019 eteenpäin Etelä-Karjalan maakunta vastaa sosiaali- ja terveydenhuollosta, pelastustoimesta, ympäristöterveydenhuollosta, alueellisista kehittämistehtävistä ja elinkeinojen edistämisen tehtävistä, alueiden käytön ohjauksesta ja suunnittelusta sekä maakunnallisen identiteetin ja kulttuurin edistämisestä.

Tulevaisuuden ratkaisujen tekijöinä Etelä-Karjalan maakunnallisissa asioissa ovat vaaleilla valitut maakuntavaltuutetut. Kiinnostaako sinua yhteisten asioiden hoito, Rautjärven sosiaali- ja terveysalan lähipalvelut ja Etelä-Karjalan maakunnan asiat? Miten kehittäisit maakuntaamme? Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä Rautjärven Keskustan toimijoihin.

Keskustan tavoitteet Rautjärvellä

Keskustan Rautjärven kunnallisjärjestö on linjannut tavoitteitaan kuntavaalikaudeksi 2017-2021. Lue tästä lisää.

Rautjärvi banneri.jpg

Suomen Keskustan viisi tulevaisuuden tavoitetta vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi

• Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

Päämisteri Juha Sipilän hallituksen strateginen ohjelma löytyy tästä.

Virtuaalitupailta (1).jpg

Tule mukaan!

Kunnassamme toimii kunnallisjärjestö ja 2 paikallisyhdistystä. Ota rohkeasti yhteyttä ja tule mukaan   vaikuttamaan yhteisiin asioihin. Yhteystiedot löydät ylhäältä kohdasta "Keskusta Rautjärvellä".
Kohdassa "Kuntapäättäjät" on keskustan edustajat kunnan valtuustossa, hallituksessa ja lautakunnissa.

Tavataan

Uutisia