Leo.jpg

Tervetuloa Lemin Keskustan sivuille!

Huolenpitoa-huomennakin.jpg

"Suloisessa Suomessamme"

28.1.2018 pidetään Suomessa maakuntavaalit. Keskustan Lemin kunnallisjärjestö tulee esittämään ehdokkaita  maakuntavaaleihin. Keskustan maakuntavaalien ehdokaslistan tulee asettamaan Keskustan Karjalan piiri.

"Oisko maata armaampaa"

Vuodesta 2019 eteenpäin Etelä-Karjalan maakunta vastaa sosiaali- ja terveydenhuollosta, pelastustoimesta, ympäristöterveydenhuollosta, alueellisista kehittämistehtävistä ja elinkeinojen edistämisen tehtävistä, alueiden käytön ohjauksesta ja suunnittelusta sekä maakunnallisen identiteetin ja kulttuurin edistämisestä.

Tulevaisuuden ratkaisujen tekijöinä Etelä-Karjalan maakunnan asioissa ovat vaaleilla valitut maakuntavaltuutetut. Kiinnostaako sinua yhteisten asioiden hoito, Lemin sosiaali- ja terveysalan lähipalvelut jaEtelä-Karjalan maakunnan asiat? Miten kehittäisit maakuntaamme? Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä Lemin Keskustan toimijoihin.

Keskustan tavoiteet Lemillä

Keskustan Lemin kunnallisjärjestö on linjannut tavoitteitaan kunnallisvaalikaudeksi 2017-2021. Lue lisää.

Lemi banneri.jpg

Suomen Keskustan viisi tulevaisuuden tavoitetta vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi
  • Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

Pääministeri Juha Sipilän hallituksen strateginen ohjelma löytyy tästä

Virtuaalitupailta (1).jpg

Tule mukaan

Lemi on noin kolmentuhannen asukkaan vireä kunta Etelä-Karjalassa. Lemin kunnanvaltuustossa on 21 jäsentä, joista 9 paikkaa kuuluu Keskustalle.

Kunnassamme toimii 5 paikallisyhdistystä sekä lisäksi Keskustanaisten osasto. Ota rohkeasti yhteyttä lähimpään paikallisyhdistykseen ja tule mukaan vaikuttamaan yhteisiin asioihin.

Kunnallisjärjestön puheenjohtaja Ritva Laurikainen, 040 5384582

Kunnallisjärjestön sihteeri Tarja Husu-Tuuliainen, 0400 918 130