banneri_FB_SIVULLE.png

Tervetuloa Lemin Keskustan sivuille!

Maakuntavaalien ehdokkaaksi.jpeg

"Suloisessa Suomessamme"

28.10.2018 pidetään Suomessa maakuntavaalit. Keskustan Lemin kunnallisjärjestö tulee esittämään ehdokkaita  maakuntavaaleihin. Keskustan maakuntavaalien ehdokaslistan tulee asettamaan Keskustan Karjalan piiri.

"Oisko maata armaampaa"

Vuodesta 2020 eteenpäin Etelä-Karjalan maakunta vastaa sosiaali- ja terveydenhuollosta, pelastustoimesta, ympäristöterveydenhuollosta, alueellisista kehittämistehtävistä ja elinkeinojen edistämisen tehtävistä, alueiden käytön ohjauksesta ja suunnittelusta sekä maakunnallisen identiteetin ja kulttuurin edistämisestä.

Tulevaisuuden ratkaisujen tekijöinä Etelä-Karjalan maakunnan asioissa ovat vaaleilla valitut maakuntavaltuutetut. Kiinnostaako sinua yhteisten asioiden hoito, Lemin sosiaali- ja terveysalan lähipalvelut jaEtelä-Karjalan maakunnan asiat? Miten kehittäisit maakuntaamme? Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä Lemin Keskustan toimijoihin.

Keskustan tavoiteet Lemillä

Keskustan Lemin kunnallisjärjestö on linjannut tavoitteitaan kunnallisvaalikaudeksi 2017-2021. Lue lisää.

Lemi banneri.jpg

Suomen Keskustan viisi tulevaisuuden tavoitetta vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi
  • Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

Pääministeri Juha Sipilän hallituksen strateginen ohjelma löytyy tästä

Virtuaalitupailta (1).jpg

Tule mukaan

Lemi on noin kolmentuhannen asukkaan vireä kunta Etelä-Karjalassa. Lemin kunnanvaltuustossa on 21 jäsentä, joista 9 paikkaa kuuluu Keskustalle.

Kunnassamme toimii 5 paikallisyhdistystä sekä lisäksi Keskustanaisten osasto. Ota rohkeasti yhteyttä lähimpään paikallisyhdistykseen ja tule mukaan vaikuttamaan yhteisiin asioihin.

Kunnallisjärjestön puheenjohtaja Ritva Laurikainen, 040 5384582

Kunnallisjärjestön sihteeri Tarja Husu-Tuuliainen, 0400 918 130