Tervetuloa Keskustan Lappeenrannan kunnallisjärjestön sivuille!

Jouni Kemppi ehdolle Keskustan Karjalan piirin puheenjohtajaksi

Keskustan Lappeenrannan kunnallisjärjestön johtokunta esittää Keskustan Karjalan piirin puheenjohtajaksi työnjohtaja, lappeenrantalaista kaupunginvaltuutettua Jouni Kemppiä. Hänellä on vuosien kokemus piirihallituksen ja puoluevaltuuston jäsenenä, sekä hyvä tunnettavuus jämäkkänä ja asioita eteenpäin vievänä luottamusmiehenä. Kunnallisjärjestön johtokunta kokoontui keskiviikkoiltana 15.10.2015.

Lisätietoja antavat:

Jouni Kemppi, Keskustan kunnallisjärjestön varapuheenjohtaja, 0400 926 484, jouni.kemppi@pp.inet.fi

Katri Pulli, Keskustan kunnallisjärjestön puheenjohtaja, 040 533 8842, katri.pulli@pp1.inet.fi

Tero Kokkonen, tiedottaja, johtokunnan jäsen, 040 517 1863

Keskusta-tavoitteet-Lappeenrannassa--kuva.jpg

Suomen Keskustan viisi tulevaisuuden tavoitetta vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi
  • Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

Suomi-kuntoon-Tiles-iso-kuva.jpg

Pääministeri Juha Sipilän hallituksen strateginen ohjelma löytyy tästä.

Keskustan valtuustoryhmä vieraili maanantaina 12.5.2014 Kimpisen koulussa ja lukiossa.

Vierailun tavoitteena oli perehtyä uuden yhtenäiskoulun ja juuri remontoidun lukion toimintaan. Vierailu alkoi ruokailulla, jonka yhteydessä rehtori Tomi Valkeapää kertoi uuden koulun toiminnan haasteista ja onnistumisista. Neljän eri kouluyksikön yhteensaattaminen yhdeksi toimivaksi kokonaisuudeksi on ollut Valkeapään mukaan työlästä, mutta myös mielekästä. Henkilökunta on hyvin sitoutunut tekemään parhaansa, jotta koulujen muutokset takaisivat oppilaille parhaat mahdolliset edellytykset opiskeluun. Valtuutettuja askarrutti erityisesti oppilaiden turvallisuus ja kiusaamisen huomaaminen ja puuttuminen. Lisäksi yhdeksi keskustelun aiheeksi nousi ruokailun sujuminen etenkin kun uusia ruokailijoita on lukioiden yhdistymisen myötä taas enemmän.

image.jpeg

Keskustan valtuutetut kuuntelevat rehtori Tomi Valkeapään esittelyä

Rehtori Tomi Valkeapää ja apulaisrehtori Leena Kohvakka-Turja kierrättivät Keskustan valtuutettuja koulun tiloissa. Erityisen mukava oli kuulla 5. musiikkiluokan oppilaiden spontaani lauluesitys, jonka he esittivät ilman omaa opettajaansa ja lauloivat todella taitavasti ja kauniisti! Kouluun tutustumisen jälkeen valtuutettujen ryhmä suuntasi pihan yli kohti lukion tiloja, jossa vastassa oli lukion rehtori Kari Inkinen. Rehtori Inkinen esitteli lukion remontoituja tiloja. Valtuutettujen huolenaiheena oli joutsenolaisten ja lauritsalalaisten mahtuminen Kimpisen lukion tiloihin. Rehtori Inkisen mukaan remontin suunnittelun yhteydessä on otettu huomioon mahdolliset lukioverkon muutokset ja yli viidensadan lukiolaisen mahtuminen Kimpisen lukioon tulee onnistumaan.

image3.jpeg image2.jpeg

Kuva: Keskustan valtuutetut kuuntelevat tarkkavaisena lukion rehtorin Kari Inkisen esittelyä.

Kuva: Valtuutettu Tapio Arola uskoo Keskustan tien olevan nousujohteinen

Katri Pulli