Keskustan Karjalan piiri

Tervetuloa mukaan!

Ehdokkaaksi.jpg

Kuntavaalit käydään 9.4.2017

Mikä sinulle on tärkeää? Miten kehittäisit kotikuntasi palveluita ja elinvoimaisuutta? Miten kehittäisit ihmisten hyvinvointia ja yrittäjyyttä kunnassasi? Tai miten lisäisit yhteisöllisyyttä kotikunnassasi?

Kuntavaalit on mahdollisuus lähteä mukaan vaikuttamaan millainen oma kotikuntasi on tulevaisuudessa. Ehdokasasettelu on käynnissä ja päättyy helmikuun loppuun.

Mikäli olet kiinnostunut kuntavaaliehdokkuudesta, voit ottaa yhteyttä joko kotikuntasi keskustalaiseen toimijaan tai Etelä-Karjalassa Keskustan Karjalan piirin toiminnanjohtaja Matti Kuittiseen 040 4160147.

Ratkaisujen tekijöinä ovat kuntavaaleilla valitut päättäjät, paikalliset vallankäyttäjät. Tule mukaan vaikuttamaan ja rakentamaan kuntaa, jossa on elinvoimaa ja hyvän elämän mahdollisuudet.

Keskustan viisi tulevaisuuden tavoitetta  vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi
  • Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

_________________________

Keskustassa voi osallistua vaikuttaa monella muullakin tapaa, ota selvää tästä. Soita 040 416 0147 tai tule käymään toimistollamme, osoitteessa Valtakatu 54, Lappeenranta - Olet lämpimästi tervetullut!

Tulevat tapahtumat
  • Keskustan eduskuntaryhmä liikkeellä koko Suomessa 2. – 6.3.2017

24.2.2017

​Suomen talous kasvaa. Yhä useampi työtön on saanut työpaikan. Suomen kuntoon laittaminen jatkuu. Keskustan kansanedustajat ovat liikkeellä torstaista maanantaihin 2. – 6.3. koko Suomessa yli sadassa tapahtumassa kuuntelemassa ja keskustelemassa suomalaisten kanssa sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamisesta ja siitä, millaisia kotikunnat lähipalveluineen tulevaisuudessa ovat.

• Kulmuni-Katri-2016-uutiskuva.jpg

Kulmuni: Maakunnat rakentuvat vahvojen seutujen varaan

24.2.2017

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni toivoo, että hallitus ottaa vakavasti viestin siitä, että viime vuosina erityisesti maakuntien kakkos- ja kolmoskaupungit eli niin sanotut seutukaupungit ovat kärsineet suhteellisen paljon valtion virastojen ja laitosten toimipaikkojen ja henkilötyövuosien vähenemisestä.

• Kurvinen-Antti-uutiskuva.jpg

Kurvinen: Sipilän hallitus on kuntatyöntekijän paras ystävä

23.2.2017

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvinen iloitsee kuntatalouden valoisammista tulevaisuudennäkymistä. Kuntatalous on vahvistunut Tilastokeskuksen mukaan vuoden 2016 aikana, ja kuntien tulos onkin kokonaisuutena ylijäämäinen. Tämä tarkoittaa valoisampaa tulevaisuutta peruspalvelujen ja kuntien työntekijöiden kannalta.

• Saarikko Annika 400x600.jpg

Saarikko: Peili käteen, Häkämies!

22.2.2017

​Elinkeinoelämän Keskusliiton johtaja Jyri Häkämies vaati suomalaisia naisia nopeammin perhevapailta työelämään. (Lännen media 19.2.) Häkämiehen mukaan sillä tilkittäisiin työllisyysasteemme aukkoja tehokkaasti.

• Kolbe Laura 244x300.jpg

Laura Kolbe pormestariehdokkaaksi

21.2.2017

Keskustan Helsingin piiri valitsi yksimielisesti Laura Kolben pormestariehdokkaakseen maanantaina. Helsingin yliopiston Euroopan historian professorina ja kaupunginhallituksen jäsenenä toimiva Kolbe kertoo haluavansa rakentaa välittävää ja sivistynyttä, ihmisen mittaista Helsinkiä.​