Keskustan Itä-Savon piiri on vaikuttanut alueen hyvinvointiin vuodesta 1922.

Piiritoimisto sijaitsee osoitteessa Tottinkatu 15, 57230 SAVONLINNA.

Piiritoimisto on avoinna keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9.00-14.00, mikäli työtehtävät eivät muuta edellytä. Kannattaa sopia tapaamisajoista työntekijöiden kanssa!

Piiritoimiston työntekijät:

Toiminnanjohtaja Ulla-Riitta Juuti
puh. 050-347 3556
ulla-riitta.juuti@keskusta.fi

Keskustanuorten ja Keskustanaisten yhteinen toiminnanjohtaja Sofia Tuisku

Puh.  050-443 7229
keskustanuoret@etela-savo.fi

• IMG_5061.JPG

Kesällä aloitettu jalkautuminen kunnallisjärjestöihin hyvässä vauhdissa

29.11.2016

Keskustan piirien ja puoluetoimiston yhteisjalkautuminen kunnallisjärjestöihin aloitettiin kesäkuussa. Tarkoituksena on vuoden vaihteeseen mennessä käydä kaikissa kunnallisjärjestöissä. Yhteiskokoukset on pidetty jo pitkälti yli puolessa kunnallisjärjestöstöistä.

• lapset-lukevat-uutiskuva.jpg

Kannanotto: Sivistyksen pohja rakennetaan kunnissa

27.11.2016

Menestyvän yhteiskunnan perustan muodostaa sivistynyt kansa. Kotikunta-maakuntamallin toteutuessa huomio kunnissa kääntyy entistä voimakkaammin varhaiskasvatukseen, peruskouluun ja toisen asteen koulutukseen. Koulutusjärjestelmä säilyy maailman parhaana vain, jos uudistamme ja kehitämme sitä jatkuvasti. Suomalaisen koulutuksen perusta on kuntapäättäjiemme vastuulla.

• männyt-uutiskuva.jpg

Kannanotto: Pariisin ilmastosopimus edellyttää Suomen metsien parempaa huomioimista EU:ssa

27.11.2016

Keskusta katsoo, että ilmastotyön kannalta on keskeistä laatia EU-tasolle uudet säännöt, jotka tunnustavat myös puuston kasvun sitoman hiilen. Tämä olisi oikeudenmukainen malli myös Suomen metsien kannalta. On tärkeää, että Suomi voi lukea hyväkseen metsien eteen tehtyä ilmastotyötä päästövähennystavoitteita saavutettaessa.

• Keskustan puoluesihteeri Ovaska: Oppositiopuolueiden aika osallistua vastuunkantoon

26.11.2016

Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska patistaa oppositiota osallistumaan vastuunkantoon ja uudistusten toteuttamiseen kuntakentällä, sekä lopettamaan puheet säästöjen ja uudistusten perumisesta.

• Keskustan Elsi Katainen: Tarvitaan kanttia viedä uudistukset maaliin

26.11.2016

Keskustanaisten Elsi Katainen totesi keskustan puoluevaltuustossa Torniossa, että Suomen kuntoon laittamisen urakka on hankala. Hänen mukaansa vastatuulet ovat olleet navakoita. Siksi tarvitaan kanttia viedä uudistukset loppuun asti.