Tervetuloa Keskustan Etelä-Savon piirin sivuille!

KESKUSTAN ETELÄ-SAVON PIIRI: NIINA KUUVA KESKUSTAN PUOLUEVALTUUSTON VARAPUHEENJOHTAJAKSI

Keskustan Etelä-Savon piirihallitus esittää mikkeliläistä Niina Kuuvaa Keskustan puoluevaltuuston varapuheenjohtajaksi.

Kuuva toimii tällä hetkellä Keskustan Etelä-Savon piirin varapuheenjohtajana ja Keskustan Mikkelin kunnallisjärjestön puheenjohtajana. Hän on vaikuttanut aiemmin myös Suomen Keskustanuorten liittohallituksessa sekä Etelä-Savon Keskustanuorten puheenjohtajana.

• Näen puoluevaltuuston roolin kentän äänenä ja sisällöntuottajana. Se arvioi harjoitettua politiikkaa, korjaa suuntaa ja rakentaa uutta. Järjestötoimijamme tarvitsevat enemmän mahdollisuuksia kouluttautua, keskustella ja tehdä ajatustyötä, Kuuva linjaa tulevaisuudesta.

Puoluevaltuusto käyttää Keskustassa ylintä päätösvaltaa puoluekokouksen välillä ja siihen kuuluu 135 jäsentä maan eri alueilta ja keskustalaisista jäsenjärjestöistä.

• Niina Kuuva on asiaosaaja, joka tuntee Keskustan kentän hyvin. Niina on määrätietoisesti ajanut koko Suomen asiaa toimiessaan Keskusta-puolueen eri tehtävissä. 110-vuotias Keskusta tarvitsee järjestötoimijaa, joka kuuntelee kentän ääntä. Kuuva sopii Keskustan puoluevaltuuston varapuheenjohtajan tehtävään hyvin, kiteyttää Keskustan Etelä-Savon piirin puheenjohtaja Kirsi Olkkonen.

Puoluevaltuuston kokous pidetään Torniossa 26.–27.11.2016 ja puheenjohtajiston vaali käydään ensimmäisenä kokouspäivänä.

Lisätiedot:

Kirsi Olkkonen, Keskustan Etelä-Savon piirin puheenjohtaja

Niina Kuuva, puoluevaltuuston varapuheenjohtajaehdokas

Keskusta viestii

Uutisia

• ratikka-ja-liikenne-uutiskuva.jpg

Keskustalaiset: Liikennekaarella palveluja ja työpaikkoja

21.9.2016

Eduskunnan liikennevaliokunnan keskustalainen valiokuntavastaava, kansanedustaja Mirja Vehkaperä arvioi, että hallituspuolueiden sopima liikennekaari luo lisää palveluita ja työpaikkoja koko Suomeen. Samaa sanovat muutkin liikennevaliokunnan jäsenet.

• MirjaVehkapera.jpg

Liikennekaari mahdollistaa palvelujen kehittämisen ja uudet työpaikat

20.9.2016

Keskustan vastaava eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnassa, kansanedustaja Mirja Vehkäperä: Tuntuvin muutos aiempaan on, että vihdoin liikenteen palveluja käyttävien ja tarvitsevien suomalaisten tarpeet asetetaan etusijalle.

• Portaat-oranssi-uutiskuva.jpg

Kaikkonen: Suomen ongelmat odottavat ratkaisua

20.9.2016

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen sanoo budjettipuheessaan eduskunnassa, että Suomi tarvitsee nyt ratkaisujen etsimistä sopimalla, ei repimällä. Kaikkosen mielestä puolueiden nokittelu vaikkapa eduskuntakeskustelussa ei auta mitään eikä ketään.

• Väkivaltaisia ääriliikkeitä torjuttava pohjoismaisesti

19.9.2016

Keskustan varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Katri Kulmuni nostaa esiin pohjoismaisen yhteistyön tärkeyden ääriliikkeiden toimintaan puuttumisessa.

• Suomessa ei ole tilaa poliittisille ääriliikkeille

19.9.2016

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvinen: Meidän on viimeistään nyt vedettävä viiva ja aloitettava määrätietoinen työ kaikkien väkivaltaa käyttävien ja sillä uhkaavien poliittisten ääriliikkeiden kitkemiseksi.