Tervetuloa Keskustan Etelä-Savon piirin sivuille!

KESKUSTAN ETELÄ-SAVON PIIRI: NIINA KUUVA KESKUSTAN PUOLUEVALTUUSTON VARAPUHEENJOHTAJAKSI

Keskustan Etelä-Savon piirihallitus esittää mikkeliläistä Niina Kuuvaa Keskustan puoluevaltuuston varapuheenjohtajaksi.

Kuuva toimii tällä hetkellä Keskustan Etelä-Savon piirin varapuheenjohtajana ja Keskustan Mikkelin kunnallisjärjestön puheenjohtajana. Hän on vaikuttanut aiemmin myös Suomen Keskustanuorten liittohallituksessa sekä Etelä-Savon Keskustanuorten puheenjohtajana.

• Näen puoluevaltuuston roolin kentän äänenä ja sisällöntuottajana. Se arvioi harjoitettua politiikkaa, korjaa suuntaa ja rakentaa uutta. Järjestötoimijamme tarvitsevat enemmän mahdollisuuksia kouluttautua, keskustella ja tehdä ajatustyötä, Kuuva linjaa tulevaisuudesta.

Puoluevaltuusto käyttää Keskustassa ylintä päätösvaltaa puoluekokouksen välillä ja siihen kuuluu 135 jäsentä maan eri alueilta ja keskustalaisista jäsenjärjestöistä.

• Niina Kuuva on asiaosaaja, joka tuntee Keskustan kentän hyvin. Niina on määrätietoisesti ajanut koko Suomen asiaa toimiessaan Keskusta-puolueen eri tehtävissä. 110-vuotias Keskusta tarvitsee järjestötoimijaa, joka kuuntelee kentän ääntä. Kuuva sopii Keskustan puoluevaltuuston varapuheenjohtajan tehtävään hyvin, kiteyttää Keskustan Etelä-Savon piirin puheenjohtaja Kirsi Olkkonen.

Puoluevaltuuston kokous pidetään Torniossa 26.–27.11.2016 ja puheenjohtajiston vaali käydään ensimmäisenä kokouspäivänä.

Lisätiedot:

Kirsi Olkkonen, Keskustan Etelä-Savon piirin puheenjohtaja

Niina Kuuva, puoluevaltuuston varapuheenjohtajaehdokas

Keskusta viestii

Uutisia

• IMG_5061.JPG

Kesällä aloitettu jalkautuminen kunnallisjärjestöihin hyvässä vauhdissa

29.11.2016

Keskustan piirien ja puoluetoimiston yhteisjalkautuminen kunnallisjärjestöihin aloitettiin kesäkuussa. Tarkoituksena on vuoden vaihteeseen mennessä käydä kaikissa kunnallisjärjestöissä. Yhteiskokoukset on pidetty jo pitkälti yli puolessa kunnallisjärjestöstöistä.

• lapset-lukevat-uutiskuva.jpg

Kannanotto: Sivistyksen pohja rakennetaan kunnissa

27.11.2016

Menestyvän yhteiskunnan perustan muodostaa sivistynyt kansa. Kotikunta-maakuntamallin toteutuessa huomio kunnissa kääntyy entistä voimakkaammin varhaiskasvatukseen, peruskouluun ja toisen asteen koulutukseen. Koulutusjärjestelmä säilyy maailman parhaana vain, jos uudistamme ja kehitämme sitä jatkuvasti. Suomalaisen koulutuksen perusta on kuntapäättäjiemme vastuulla.

• männyt-uutiskuva.jpg

Kannanotto: Pariisin ilmastosopimus edellyttää Suomen metsien parempaa huomioimista EU:ssa

27.11.2016

Keskusta katsoo, että ilmastotyön kannalta on keskeistä laatia EU-tasolle uudet säännöt, jotka tunnustavat myös puuston kasvun sitoman hiilen. Tämä olisi oikeudenmukainen malli myös Suomen metsien kannalta. On tärkeää, että Suomi voi lukea hyväkseen metsien eteen tehtyä ilmastotyötä päästövähennystavoitteita saavutettaessa.

• Keskustan puoluesihteeri Ovaska: Oppositiopuolueiden aika osallistua vastuunkantoon

26.11.2016

Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska patistaa oppositiota osallistumaan vastuunkantoon ja uudistusten toteuttamiseen kuntakentällä, sekä lopettamaan puheet säästöjen ja uudistusten perumisesta.

• Keskustan Elsi Katainen: Tarvitaan kanttia viedä uudistukset maaliin

26.11.2016

Keskustanaisten Elsi Katainen totesi keskustan puoluevaltuustossa Torniossa, että Suomen kuntoon laittamisen urakka on hankala. Hänen mukaansa vastatuulet ovat olleet navakoita. Siksi tarvitaan kanttia viedä uudistukset loppuun asti.