Tervetuloa Keskustan Etelä-Savon piirin sivuille!

KESKUSTAN ETELÄ-SAVON PIIRI: NIINA KUUVA KESKUSTAN PUOLUEVALTUUSTON VARAPUHEENJOHTAJAKSI

Keskustan Etelä-Savon piirihallitus esittää mikkeliläistä Niina Kuuvaa Keskustan puoluevaltuuston varapuheenjohtajaksi.

Kuuva toimii tällä hetkellä Keskustan Etelä-Savon piirin varapuheenjohtajana ja Keskustan Mikkelin kunnallisjärjestön puheenjohtajana. Hän on vaikuttanut aiemmin myös Suomen Keskustanuorten liittohallituksessa sekä Etelä-Savon Keskustanuorten puheenjohtajana.

• Näen puoluevaltuuston roolin kentän äänenä ja sisällöntuottajana. Se arvioi harjoitettua politiikkaa, korjaa suuntaa ja rakentaa uutta. Järjestötoimijamme tarvitsevat enemmän mahdollisuuksia kouluttautua, keskustella ja tehdä ajatustyötä, Kuuva linjaa tulevaisuudesta.

Puoluevaltuusto käyttää Keskustassa ylintä päätösvaltaa puoluekokouksen välillä ja siihen kuuluu 135 jäsentä maan eri alueilta ja keskustalaisista jäsenjärjestöistä.

• Niina Kuuva on asiaosaaja, joka tuntee Keskustan kentän hyvin. Niina on määrätietoisesti ajanut koko Suomen asiaa toimiessaan Keskusta-puolueen eri tehtävissä. 110-vuotias Keskusta tarvitsee järjestötoimijaa, joka kuuntelee kentän ääntä. Kuuva sopii Keskustan puoluevaltuuston varapuheenjohtajan tehtävään hyvin, kiteyttää Keskustan Etelä-Savon piirin puheenjohtaja Kirsi Olkkonen.

Puoluevaltuuston kokous pidetään Torniossa 26.–27.11.2016 ja puheenjohtajiston vaali käydään ensimmäisenä kokouspäivänä.

Lisätiedot:

Kirsi Olkkonen, Keskustan Etelä-Savon piirin puheenjohtaja

Niina Kuuva, puoluevaltuuston varapuheenjohtajaehdokas

Keskusta viestii

Uutisia

• Keskustan ryhmäpuhe hallituksen tiedonantokeskutelussa

19.6.2017

Keskustan eduskuntaryhmä tukee hallitusratkaisua. Ratkaisulla puramme poliittisen kriisin, johon maamme viime viikolla ajautui. Katsomme, että tällä ratkaisulla huolehditaan yhteiskuntamme vakaudesta ja Suomen myönteisen talous- ja työllisyyskehityksen jatkumisesta.

• Keskustan puoluehallitus: Suomi tarvitsee vakautta

14.6.2017

Keskustan puoluehallitus tukee puheenjohtaja Juha Sipilän johdolla aikaansaatua hallitusratkaisua. Nyt jos koskaan Suomi tarvitsee yhteiskunnallista vakautta.

• Kaikkonen-Antti-2017-uutiskuva.jpg

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen hallitustilanteesta

12.6.2017

Perusteellisista, vakavalla mielellä käydyistä keskusteluista huolimatta edellytyksiä jatkaa entisenlaista yhteistyötä Keskustan, Perussuomalaisten ja Kokoomuksen kesken hallituksessa ei tässä tilanteessa löytynyt.

• Keskustan pohjoissavolaiset kansanedustajat: Kriisinhallintakeskus pidettävä Kuopiossa

8.6.2017

Sisäministeriön työryhmä esittää Kuopiossa sijaitsevan Kriisinhallintakeskuksen siirtämistä pääkaupunkiseudulle ja samalla keskuksen erottamista Pelastusopistosta. Keskustassa emme tätä hyväksy. Kriisinhallintakeskus on osa valtakunnallista pelastusalan osaamiskeskittymää, johon kuuluu keskuksen ja Pelastusopiston myös esimerkiksi elinkeino- ja kehitystoimintaa Kuopiossa.

• Ovaska-Jouni-2016-uutiskuva.jpg

Keskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa

7.6.2017

Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska on tyytyväinen eduskunnassa käsittelyssä olevan postilain linjauksiin. Postilaki vahvistaa Postin toimintaedellytyksiä ja turvaa viisipäiväisen jakelun koko maassa, osoittaen oppositiopoliitikkojen pelottelun perusteettomaksi.