Keskusta.fi / Etelä-Savo / Suomeksi / Ajankohtaista

Uutisia

Ehdokaskoulutusta Hämeenlinnassa
Piirin järjestämät ehdokaskoulutukset starttaavat lauantaina 21.1. klo 10 piiritoimistolla pidettävällä ehdokas- ja somekoulutuksella. Kouluttajaksi saapuu puoluetoimistolta poliittinen sihteeri Jirka Hakala. Tervetuloa kaikki ehdokkaat ja ehdokkuutta harkitsevat paikkakunnasta riippumatta!

Kunnallispolitiikka Hämeenlinnassa – mitä se uusi kunta on?
Torstaiteeman keskustelutilaisuudet piiritoimistolla järjestetään joka kuukauden viimeinen torstai. Tällä kertaa aiheena ”Kunnallispolitiikka Hämeenlinnassa – mitä se uusi kunta on?” Järjestäjä: Hämeenlinnan kunnallisjärjestö. Tervetuloa mukaan!

Mitä on alkiolaisuus 2010-luvulla?
Piiritoimistolla järjestettävässä keskustelutilaisuudessa pohditaan keskustalaisuutta osana puolueen periaateohjelman uudistamista. Tilaisuuden teemana "keskusta-aate tänään – mitä alkiolaisuus on 2010-luvulla?" Alustajana toimi VTT Pekka Perttula. Tervetuloa kaikki aatteellisuudesta kiinnostuneet!

Lähde mukaan vaaliristeilylle!
Puolueen startti huhtikuun kuntavaaleihin tapahtuu Viking Line Gabriellalla 4. – 5.2.2017. Risteily lähtee Helsingin Katajanokalta kohti Tallinnaa lauantaina 4.2. kello 16 ja palaa satamaan sunnuntaina 5.2 kello 13. Huom! Tällä risteilyllä ei ole maissakäyntimahdollisuutta Tallinnassa. Risteilyllä on luvassa tuhti annos kunta-asiaa, sote- ja maakuntauudistusta sekä muuta ajankohtaista politiikkaa. Laivalla puhutaan myös aatteesta ja periaatteista. Tarjolla on lisäksi eväitä järjestötoimintaan ja viestintään. Loistavasta viihteestä huolehtivat korkeatasoiset artistit bilebändi Gebardista alkaen. Luvassa on koko laivallinen hyvää seuraa puoluejohdosta ja ministereistä kuntapäättäjiin ja sellaisiksi aikoviin. Varaa matkasi...

Ulkopolitiikkaa yhdessä
Ulkopolitiikkaa yhdessä -keskustelutilaisuus Forssassa. Presidenttiehdokas Matti Vanhanen kertoo aluksi näkemyksiään ja sen jälkeen vapaa sana. Paikka tarkentuu myöhemmin.

• Piiritoimisto muutti uuteen osoitteeseen

5.8.2016

Elokuun alusta lähtien piiritoimisto sijaitsee Hämeenlinnassa osoitteessa Rauhankatu 11. Siis siinä William's pubin vieressä. Tervetuloa käymään vaikka kahvilla! Toimisto on auki tiistaisin klo 8.30-12 ja torstaisin klo 13-17 sekä aina muulloinkin, kun työntekijöitä vain on paikalla. Tupaantuliaisista ilmoitetaan sitten myöhemmin :)

• Kannanotto: Junaliikenteen leikkaukset mietittävä uudestaan

1.3.2016

Keskustan Etelä-Hämeen piiri pitää VR:n aikeita leikata junaliikennettä Riihimäki-Lahti ja Riihimäki-Tampere rataosuuksilla huonosti harkittuina. Junaliikenteen leikkaukset esitetyllä tavalla vaikeuttavat merkittävästi radan varren työmatkaliikennettä, joka suuntautuu pääasiassa pääkaupunkiseudulle, mutta myös mm. Riihimäelle, Lahteen ja Tampereelle. LUE KOKO TEKSTI KLIKKAAMALLA OTSIKKOA!

• Piirikirje 1/2016

11.2.2016

Vuoden ensimmäisestä piirikirjeestä voi lukea mm. puheenjohtaja Timo Silvánin terveiset Tampereen politiikkapäiviltä sekä saada tietoa tulevista tapahtumista.

• Lokakuun risteily on peruutettu

10.6.2015

Lokakuun lopulle suunniteltu Hämeen ja Kaakkois-Suomen keskustapiirien yhteinen pikkujouluristeily on jouduttu peruuttamaan. Aikataulujen päällekkäisyys vähensi potentiaalisten lähtijöiden määrää ja sesonkikauden hinnat vaikeuttivat tilannetta edelleen. Vaikka nyt kävi näin ikävästi, niin piirien yhteistyötä kyllä jatketaan.

• Piiritoimisto suljettuna heinäkuussa

8.6.2015

Piiritoimiston väki lomailee 1.-31.7. Elokuussa sitten palataan toimiin entistä kovemmalla tarmolla. Toiminnanjohtaja vastailee sähköpostiin ja puhelimeen aina kun kesälaitumelta kirmaamiseltaan vain ehtii.