Me

Keskustan Etelä-Pohjanmaan Piiri toimii Etelä-Pohjanmaan maakunnassa sekä Pohjanmaan maakunnan eteläisessä osassa. Piirimme kunnat löytyvät täältä http://www.keskusta.fi/Suomeksi/Piirit/Etela-Pohjanmaa/Suomeksi/Kunnat

Olemme Vaasan vaalipiirin suurin puolue ja meillä on toimintaa kaikissa alueemme suomenkielisissä kunnissa ja suurimmassa osassa ruotsinkielisiä kuntia. Ylintä päätösvaltaa piirissä käyttävät sen jäsenet. Piirin sääntömääräiset yleiset vuosi- ja syyskokoukset linjaavat toiminnan painopisteet. Omassa kunnassasi kunnallisjärjestö huolehtii onnistuneesta kuntapolitiikasta ja oma paikallisyhdistyksesi huolehtii oman kyläsi tai kaupunginosasi asioista. Piirillä on kolme omaa kansanedustajaa sekä oma europarlametaarikko. Yhteydet Suomen ja Euroopan päätöksentekoon ovat erinomaiset. Maakuntapolitiikkaa teemme kahden maakuntaliiton alueella, Etelä-Pohjanmaan liiton ja Pohjanmaan liiton. Meidät tunnetaan rakentavana ja yhteistyökykyisenä voimana. Toimimme aina omien maakuntiemme parhaaksi.

Keskustatoimintaan ovat kaikenikäiset tervetulleita. Keskustan nuorisojärjestö on Keskustanuoret ja varhaisnuorisojärjestö Vesaiset. Naistoimintaa hoidetaan Etelä-Pohjanmaan Keskustanaisten toimesta.

Jokainen on tervetullut mukaan toimintaamme. Keskusta tarjoaa oikean kanavan vaikuttaa.

Linkkejä

Etelä-Pohjanmaan Keskustanuoret