Työmarkkinatoiminta

Työpäivä Tiles iso kuva.jpg
Keskusta.fi / Osallistu ja vaikuta / Työmarkkinatoiminta

Keskustalainen työmarkkinatoiminta kattaa koko Suomen. Jokaisesta ammattikunnasta ja ammattijärjestöstä löytyy kannattajiamme – onhan keskusta puolueena läpileikkaus kaikista suomalaisista. Ammattiliittovaaleissa löydät ehdokaslistamme joko Keskusta -nimen alta tai yhä useammin nimellä SITKE; sitoutumattomat ja keskustalaiset.

Keskustalaiset ammattijärjestöaktiivit kokoontuvat yhteen muutaman kerran vuodessa. Keskustan valtakunnallisten suurtapahtumien yhteydessä pidetään seminaaritapaamisia. Päätapaaminen on työmarkkinapäivä, joka keskittyy työmarkkina- ja työelämäpolitiikkaan, ja niihin liittyviin ajankohtaisiin aiheisiin. Toiminnan tavoitteena on mahdollistaa kattava verkostoituminen niin eri aloilla työskenteleville, kuin eri alueilla asuville. Mukaan mahtuvat myös työnantajapuolen edustajat. Yhteistä kaikille on kiinnostus keskustalaiseen työmarkkinatoimintaan ja -politiikkaan.

Oletko Sinä kiinnostunut olemaan osa keskustalaista työmarkkinatoimintaa? Haluatko tietoa mm. sähköpostitiedotteiden välityksellä? Tai oletko kiinnostunut osallistumaan toimintaamme joko ammattiyhdistysvaalien ja tapaamisiemme muodossa? Jos vastasit kyllä, täytä rohkeasti alla olevaan lomakkeeseen yhteystietosi:

Keskustan työmarkkinapoliittisia linjauksia

Keskustan tavoitteena on työttömyyden vähentäminen. Työelämälinjauksemme löydät täältä.

​Keskustan tavoitteena on saada Suomi kestävän kasvun tielle. Talous- ja työllisyyslinjamme, Suomi kasvuun, löydät täältä.

Marraskuussa 2014 järjestimme Työpäivän. Sen pohjalta valmistui Työllistävä Suomi -selvitys, jonka löydät täältä.