Keskustan ministerit

Juha Sipilä

Juha Sipilän kuvat Keskustan kuvapankissa

Sipilä-Juha-250x300.jpg

Pääministeri käsittelee VNK:ssa osan valtioneuvoston EU-sihteeristön asioista ja muut VNK:n asiat omistajaohjausasiat mukaan lukien. Pääministeri käsittelee valtioneuvoston EU-sihteeristölle kuuluvista asioista Eurooppa-neuvostoon liittyvät asiat, Euroopan unionin perussopimusten muuttamista koskevat asiat sekä Euroopan unioniin liittyvät nimitysasiat.

Pääministeri huolehtii perustuslain nojalla valtioneuvostolle kuuluvien asioiden valmistelun ja käsittelyn yhteensovittamisesta. Pääministerillä on erityinen vastuu kokonaiskoordinaatiosta ministeriöiden toimialoilla digitalisaatioon, normien purkuun ja kokeilutoimintaan liittyen.

Elinkeinoministeri
Olli Rehn

Olli Rehnin kuvat Keskustan kuvapankissa

Rehn-Olli-250x300.jpg Elinkeinoministeri toimii TEM:n päällikkönä ja käsittelee TEM:in asiat lukuun ottamatta oikeus- ja  työministerille kuuluvia asioita.

Liikenne- ja viestintäministeri
Anne Berner

Anne Bernerin kuvat Keskustan kuvapankissa

Berner-Anne-250x300.jpg Liikenne- ja viestintäministeri toimii LVM:n päällikkönä ja käsittelee sille kuuluvat asiat. Lisäksi hän käsittelee OM:n asioista Ahvenanmaan maakunnan itsehallintoa koskevat asiat.

Perhe- ja peruspalveluministeri

Juha Rehula
v. 2015-2017

Juha Rehulan kuvat Keskustan kuvapankissa

JA

Annika Saarikko
v. 2017-2019

Annika Saarikon kuvat Keskustan kuvapankissa

Rehula-Juha-250x300.jpg
Saarikko-Annika-250x300.jpg
Perhe- ja peruspalveluministeri käsittelee sosiaali- ja terveyspalveluosastolle kuuluvat asiat, ei kuitenkaan lääkehuoltoa koskevia asioita, sekä hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen osastolle kuuluvat asiat samoin kuin tasa-arvoasiat.

Maa-,
metsätalous- sekä
ympäristöministeri
Kimmo Tiilikainen

Kimmo Tiilikaisen kuvat Keskustan kuvapankissa

Tiilikainen-Kimmo-250x300.jpg Maatalous- ja ympäristöministeri toimii sekä maa- ja metsätalousministeriön että ympäristöministeriön päällikkönä ja käsittelee näille ministeriöille kuuluvat asiat.

Kunta- ja uudistusministeri
Anu Vehviläinen

Anu Vehviläisen kuvat Keskustan kuvapankissa

Vehviläinen-Anu-250x300.jpg Kunta- ja uudistusministeri käsittelee VM:n kunta- ja aluehallinnon asiat, henkilöstö- ja hallintopolitiikan asiat, julkisen hallinnon ICT-toiminnot sekä valtiovarain controller- toiminnolle kuuluvat asiat sekä tilastointia koskevat asiat. Lisäksi hän vastaa VNK:ssa selvitys- ja tutkimustoiminnasta sekä valtion sektoritutkimuksen tavoitteiden yhteensovittamisesta päätöksenteon tueksi.