• Vehviläinen-Anu-uutiskuva.jpg

Ihmisille ja yrityksille sujuvat palvelut – maakuntauudistus on osa Suomen uudistamista

29.6.2016

Hallitus julkisti sote- ja maakuntauudistukseen liittyvän lakipaketin keskiviikkona pidetyssä tiedotustilaisuudessa. Maakuntauudistuksesta vastaava kunta- ja uudistusministeri Anu Vehviläinen on tyytyväinen työn etenemiseen ja muistuttaa samalla siitä, että hallituksen reformit ovat olennainen osa Suomen uudistamista.

• Rehula-hymy-uutiskuva.jpg

Sotessa seuraavalle rastille – keskeiset tavoitteet ennallaan

29.6.2016

Sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen ja maakuntien perustamisen alustavat lakiluonnokset julkistettiin keskiviikkona 29.6. Perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehula muistuttaa, että keskeiset tavoitteet sosiaali- ja terveydenhuollon muutoksessa ovat pysyneet jo pitkään samoina. Sosiaali- ja terveydenhuoltomme kustannusten kasvu on saatava taittumaan, ja ammattilaisia pitää saada ympäri maan sinne, jossa heitä tarvitaan. Palvelujen saatavuuden ja terveyden eriarvoistumisen kehitys pitää katkaista.

• Presidenttiehdokas Matti Vanhasen verkkosivuilla palvelunestohyökkäys

26.6.2016

Keskustan presidenttiehdokas Matti Vanhasen verkkosivuihin kohdistui juhannusaattona palvelunestohyökkäys.

• Sipilä-Juha-250x300.jpg

Sipilä: Hajautettu Suomi on tulevaisuuden Suomi

12.6.2016

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä puolusti hajautettua yhteiskuntaa linjapuheessaan Keskustan puoluekokouksessa Seinäjoella sunnuntaina. Sipilän mukaan sellaisessa Suomessa valta ei keskity yksiin käsiin tai yhteen voimakeskukseen. Hajautetussa Suomessa koko maata kehitetään ja myyttiset kaupunki ja maaseutu eivät ole toistensa vastakohtia.

Suomenmaa
Tutustu uuteen Suomenmaahan