• Saarikko: Kompromissiesitys alkoholilain kokonaisuudistuksesta etenee ministerityöryhmään

20.5.2016

Keskustan eduskuntaryhmä antoi eilen tukensa sille, että hallitusryhmien neuvottelijoiden kompromissiesitys alkoholilain kokonaisuudistuksesta voi edetä hyvinvoinnin ja terveyden ministerityöryhmään. Neuvotteluryhmä hyväksyi tietyt päälinjat, joista osa vaatii vielä yksityiskohtaisempaa valmistelua.

• vesilasi--uutiskuva.jpg

Annika Saarikko: Vastuullista alkoholipolitiikkaa

19.5.2016

Keskustan linjana alkoholipolitiikassa on ollut ja on yhtäältä pitää huolta ihmisten terveydestä ja hillitä alkoholin aiheuttamia miljardiluokan ongelmia, ja toisaalta vastuullisesti parantaa etenkin hotelli-, ravintola- ja matkailualojen työllistävien kotimaisten yritysten toimintaedellytyksiä. Olemme halunneet siirtää alkoholin kulutusta kodeista ravintoloihin. Samaa kestävän tasapainon hakemista alkoholipolitiikka on laajemminkin yhteiskunnassa.

• pulpettivene-uutiskuva.jpg

Kesk Keränen ei allekirjoita SDP:n välikysymyksen sote -väitteitä

19.5.2016

Kansanedustaja Niilo Keräsen (kesk) mielestä SDP:n välikysymys tällä viikolla muistuttaa sitä kuuluisaa enoa, joka putosi veneestä. ”Huidotaan joka suuntaan, kun ei osata uida”, toteaa Keränen.

• Tulppaaninlehdet-uutiskuva.jpg

Tase töihin Suomen hyväksi

17.5.2016

Pääministerin ilmoitus valtion omistajapolitiikasta, Keskustan ryhmäpuheenvuoron piti ryhmän vpj Markus Lohi: Sipilän hallituksen ensimmäisen vuoden aikana Suomen tulevaisuuden isot asiat yhteiskuntasopimuksesta ja sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistuksesta alkaen ovat edenneet tai etenemässä.

Suomenmaa
Tutustu uuteen Suomenmaahan